1262014

Film Review: Gosford Park

Mijn favoriete films, series en boeken spelen zich meestal af tussen 1800 en 1900 in een Engels landhuis, met bedienden en de rijke huisbezitters. Dit soort verhalen vind ik geweldig, vraag me niet waarom. Maar toen ik weer eens een film ontdekte waar ook dit de setting was, moest en zou ik hem natuurlijk wel kijken. Daarom vandaag een film review over de oscarwinnende film Gosford Park! 
film_stills: Gosford Park (Robert Altman, 2001)
Plot: Een jachtweekendje afgespeeld in een landhuis in Engeland in het jaar 1932. Je volgt het leven van de huisbewoners, gasten en de bedienden.
Jaar: 2001
Duur: 137 minuten
Genre: Drama, mysterie
Met: Maggie Smith, Ryan Phillippe, Michael Gambon (en nog een heleboel meer...)
Vanaf: alle leeftijden
Regisseur: Robert Altman
IMDB cijfer: 7.3
Mijn Mening: Ik moet eerlijk toegeven ik ben niet zo super enthousiast over deze film, hij is heel mooi (goed gespeeld ook) alleen het was meer meekijken dan een echt verhaal van begin tot eind. Ik zou het beschrijven als een deel van een verhaal maar dus niet het geheel. Op het begin vond ik het ook een beetje moeilijk opgang komen en het was moeilijk om alle banden tussen de vele personen te ontfutselen. Want er waren best veel verhaallijnen, waardoor al de verhalen van die personen vrij oppervlakkig bleven. Als er iets minder personages waren dan konden ze wat dieper op een verhaal ingaan en dat lijkt mij toch net iets beter. Maar toen de film afgelopen was moet ik wel zeggen dat ik het geen tijdverspilling vond omdat die ook wel weer iets moois heeft. Leuk vond ik er bijvoorbeeld aan: de kleding, de locaties, de muziek was perfect uitgekozen en heel toepasselijk, en de periode waarin het zich afspeelt is altijd al mijn favoriete periode in de geschiedenis geweest.
Ik kan je deze film dus aanraden als je gewoon twee uur naar een film wilt kijken waarbij er veel verhaallijnen en personages zijn en als je dol bent op bijvoorbeeld Downton Abbey dan vindt je deze film vast ook leuk.
Ik zou hem afraden als je wat meer diepgang wilt op personages en liever een goed einde op een verhaal wilt.
Kijken met...: kan met iedereen, met je familie of filmfriends zou ik het meest aanraden.
Trailer:



Heb jij Gosford Park al wel eens gezien?
Love,
Me
Bronnen: We Heart It, IMDB & Youtube

No comments:

Post a Comment