1762014

Film Review: Vampire Academy

Het boek Vampire Academy geschreven door Richelle Mead is verfilmd en gaat over een stelletje vampiers (hoe kan het ook anders). Vampire Academy stond al een tijdje op mijn lijstje van films die ik heel graag wil zien. Nu heb ik hem dan eindelijk gekeken! Lees snel verder voor mijn mening erover!
Plot: Er zijn drie soorten vampiers, de Moroi de vampiers die 'peacefully' in onze samenleving leven. De Dhampirs die de Morois moeten beschermen en de Strigoi, de onsterfelijke vampiers voor wie de Dhampirs de Moroi moeten beschermen. 
Rose Hathaway (Zoey Deutch) is zo'n Dhampir en doet er alles aan om haar beste vriendin Lissa Dragomir (Lucy Fry) wie een Moroi is (en de prinses) te beschermen.
Jaar: 2014
Duur: 104 minuten
Genre: Actie, komedie en fantasie
Met: Zoey Deutch, Lucy Fry, Dominic Sherwood, Sarah Hyland, Danila Kozlovsky, Cameron Monaghan.
Vanaf: 12 jaar
Regisseur: Mark Waters
Motto: Blood is family. Blood is pain. And blood is death.
Filmsong: Bella Lugosi's Dead - CHVRCHES (en er zijn er nog veel meer!)
IMDB cijfer: 6.5
Mijn mening: Eerlijk gezegd moet ik er even voor uitkomen dat ik dacht dat dit een soort van Wild Child zou zijn maar dan met vampiers. Ergens was het het ook wel een beetje alleen dan met heel veel actie. En dan heb ik het niet over een bitchslap of zoiets maar over moorden en zo (wel nep natuurlijk). 
Uiteindelijk viel de film toch ietsjes tegen dan wat ik verwacht had. Maar het is echt geen ramp om naar te kijken, het is verrassend, de muziek is heel goed gekozen, het wordt goed gespeeld en sommige acteurs zijn totaal geen ramp om 104 minuten tegen aan te kijken daarbij zit er ook nog eens een laag humor overeen. 
Ik had me misschien van te voren iets meer moeten in lezen, want ik had dus echt iets totaal anders verwacht! Als ik het boek ergens tegenkom ga ik het sowieso kopen en lezen, dat zeker wel. 
Wat ik er nou precies van vind, daar ben ik nog niet helemaal uit, het is anders dan ik verwacht had. Op een goede manier en ergens ook op een slechte manier (naar mijn mening zat er echt heel veel actie in en daar ben ik gewoon niet zo van). 
Kijken met...: Met een stel vriendinnen
Trailer:

Heb jij Vampire Academy al gezien?
Love,
Me
Bronnen: IMDB, Youtube & va-movie.com

No comments:

Post a Comment