1322013

BackInTime...

Hahaha misschien wat apart voor iemand van mijn leeftijd die al terugblikt. Maar hé wat maakt het uit! Dus deze keer gaan we terug in de tijd naar...
%25ba%25f3%25c6%25bc%25c1%25f6%25c0%25cc%25b9%25cc%25c1%25f6_%252815%2529_large
De Compact Cassette! Ja, ken je ze nog? Die rechthoekige dingen met twee tandwieltjes waar dan een stukje band om heen zat en als je hem afspeelde (met een cassette recorder/walkman natuurlijk!) ging dat stukje band van het ene tandwieltje naar het andere. En wat ik dan altijd deed was met mijn vingers de tandwieltjes draaien, niet omdat dat moest maar gewoon omdat ik dat leuk vond!
En omdat deze post is gewijd aan de Compact Cassette (ook wel: muziekcassette, cassettebandje, compactcassette of bandje) vertel ik ook maar even de geschiedenis ervan (met hulp van Wikipedia natuurlijk…)!
 
De Compact Cassette is ontwikkeld door Philips in 1963. Het was erg populair naast de grammofoonplaat (natuurlijk voordat alles digitaal werd). Maar de reden dat het populair werd was omdat Philips het patent opgaf (rechtsbescherming voor een uitvinding. Oftewel er mogen geen kopieën van gemaakt worden door andere bedrijven/personen). Later is er ook nog een DCC (Digital Compact Cassette) uitgevonden door Philips, maar deze uitvinding sloeg de plank nogal mis (want geef toe, ken jij het?)! 
Wat zo speciaal was aan de cassette was dat je hem tijdens het spelen uit het apparaat kon halen (zonder dat het beschadigd werd), en ze hoefde ze niet meer in te rijgen (iemand een idee wat daar precies mee bedoelt wordt?). 
 
 Ik heb geen idee of al deze informatie klopt, dus als er fouten in zitten laat het Wikipedia weten!
En wat is jouw leukste herinnering?
Love,
Me
Bron: Wikipedia & WeHeartIt
 

No comments:

Post a Comment