2712013

FilmsSeenThisMonth:PartII

Gisteren postte ik deel 1 en hier dus deel 2...

The Breakfast Club

175358979212258552_g0r666fl_c_large
Met: Emilio Estevez, Paul Gleason, Anthony Michael Hall, Ally Sheedy & Molly Ringwald
Jaar: 1985
IMDB cijfer: 7.9
Genre: Comedy, Drama
Tijd: 97 minuten
Perfect wanneer...: Je even zin hebt in wat comedy met tegelijkertijd dingen waarvan je elk moment kan gaan huilen (de 2e film waar ik ooit gehuild hebt), maar ook dit is zeker een all-timer!
Ik vind: Ik wilde deze film kijken want ik had er van alles over gehoord/gelezen (bijv. door Pitch Perfect). Dus dacht ik op een avond ik ga hem kijken en ik heb daar zeker geen spijt van want het is echt een super goede film!
Mijn cijfer: 8
 

Die Welle/The Wave

 419084_10150518789662981_527257980_8725632_1456076892_n_large
Met: Jürgen Vogel, Frederick Lau, Max Riemelt, Jennifer Ulrich & Christiana Paul
Jaar: 2008
IMDB cijfer: 7.5
Genre: Drama, Thriller
Tijd: 107 minuten
Perfect wanneer...: Je een opdracht voor geschiedenis hebt over de tweede wereldoorlog (en hoe zoiets kan ontstaan). Of als je gewoon geïnteresseerd ben hoe makkelijk mensen invloed baar zijn. Waarschuwing: hij loopt niet zo goed af, zodat je het even weet..
Ik vind: Ik had hier geen ondertiteling bij en mijn Duits is niet zo heel grandioos (de Engelse versie kon ik niet vinden), maar toch kon ik het grotendeels volgen. En het is echt een mooie film, want het wordt duidelijk hoe iedereen de veiligheid van een groep opzoekt zelfs als dat niet eens altijd zo goed is...
Mijn cijfer: 7.8
 

The Clique

 Tumblr_lld8gkufly1qcgfc7o1_500_large
Met: Elizabeth McLaughlin, Ellen Marlow, Sophie Anna Everhard, Samantha Boscarino & Bridget Mendler
Jaar: 2008
IMDB cijfer: 4.9
Genre: Comedy, Drama, Family
Tijd: 87 minuten
Perfect wanneer...: je een meidenavondje hebt
Ik vind: Sorry, maar dit is niet echt een super film. Het is een soort van Mean Girls alleen dan met jongere meisjes en slechter. Niet dat deze film één en al slecht is maar hij is ook niet zo heel goed...
Mijn cijfer: 6
 

A Little Bit Of Heaven

A-little-bit-of-heaven-movie_large 
Met: Kate Hudson & Gael García Bernal
Jaar: 2011
IMDB cijfer: 6.0
Genre: Comedy, Drama, Fantasy
Tijd: 106 minuten
Perfect wanneer...: Je een film wilt zien waar een vrouw ziek wordt en ze drie wensen mag doen. Maar dan wordt ze verliefd en haar ziekte wordt steeds erger.
Ik vind: Het is een ontzettend mooie film, en ook op een 'leuke' manier verteld.
 Mijn cijfer: 7
 

Mean Girls

Tumblr_mgjik6ikqi1r0i9t4o1_500_large 
Met: Lindsay Lohan, Rachel McAdams & Jonathan Bennett (en ook Amanda Seyfried die hierboven staat natuurlijk!)
Jaar: 2004
IMDB cijfer: 6.9
Genre: Comedy
Tijd: 97 minuten
Perfect wanneer...: je een meidenavondje hebt, maar ook zeker een all-timer!
Ik vind: Het is een supergrappige en leuke meidenfilm, ik zou hem 20 keer kunnen zien en hem dan nog niet zat zijn. Omdat het af en toe zo waar is :)
Mijn cijfer: 7.8
 

Top Gun

Ray-ban-3025-tom-cruise-top-gun-2_large
Met: Tom Cruise & Kelly McGillis
Jaar: 1986
IMDB cijfer: 6.7
Genre: Action, Drama, Romance
Tijd: 110 minuten
Perfect wanneer...: Je een filmavondje hebt met je vriendje, of met je vriendinnen weg wilt slijmen bij Tom Cruise!
Ik vind: Het is een goede film! Maar ik vond hem zelf niet heel super, wel oké.
Mijn cijfer: 6.5
 

Les Misérables

Tumblr_mfpq2pmpdi1qkww7to1_500_large
Met: Hugh Jackman, Russell Crowe, Anne Hathaway & Amanda Seyfried
Jaar: 2012
IMDB cijfer: 8.0
Genre: Drama, Musical, Romance
Tijd: 158 minuten
Perfect wanneer...: Je een geschiedenis opdracht hebt ;), nee dat kan natuurlijk ook maar dit is ook wel een all-timer (let wel op dit is écht drama!). Alleen je moet er wel even de tijd voor nemen want hij duurt bijna 3 uur(!!!)
Ik vind: Mooie, goede film! Ik had alleen niet gedacht dat ze alles gingen zingen, niet dat het erg is. Dus bereid je ook wel voor op veel zang!
Mijn cijfer: 7.8
 

The Sisterhood of the Traveling Pants

 
Met: Amber Tamblyn, Alexis Bledel, America Ferrera & Blake Lively
Jaar: 2005
IMDB cijfer: 6.6
Genre: Comedy, Drama
Tijd: 119 minuten
Perfect wanneer...: Je een vriendinnenavondje hebt gepland, maar ook dit is (alweer) een all-timer!
Ik vind: Leuke film over de banden van vriendschap en andere zaken
Mijn cijfer: 7.1
 

Sydney White

 14+matt+long+pic_large
Met: Amanda Bynes, Sara Paxton & Matt Long
Jaar: 2007
IMDB cijfer: 6.2
Genre: Comedy, Romance
Tijd: 108 minuten
Perfect wanneer...: Je zin hebt in wat romantiek én een sprookje! Het is namelijk een soort van moderne sneeuwwitje.
Ik vind: de film is leuk, niet super origineel maar wel leuk dat het een soort moderne versie is van sneeuwwitje!
Mijn cijfer: 6.9
 

The Sisterhood of the Traveling Pants II

Ficha_the_sisterhood_of_the_traveling_pants_2_large
Met: Amber Tamblyn, Alexis Bledel, America Ferrera & Blake Lively
Jaar: 2008
IMDB cijfer: 6
Genre: Comedy, Drama, Romance
Tijd: 117 minuten
Perfect wanneer...: Zie The Sisterhood of The Traveling Pants I (hierboven)
Ik vind: Leuke film, iets minder als het eerste deel maar nog steeds wel super leuk!
Mijn cijfer: 6.8
 
 Welke film(s) heb jij deze maand gezien?
 Love,
Me
Bronnen: WeHeartIt, Youtube & IMDB

No comments:

Post a Comment