2612013

FilmsSeenThisMonth:PartI

Misschien weten jullie al dat ik veel films kijk :) en nu had ik een leuk idee om al de films die ik deze maand heb gezien op een rijtje te zetten en te zeggen wat ik er van vond (een soort van filmreview, maar dan in een keer veel meer). En ik begon 2013 met de film...
Tumblr_m2baj6jp4u1qmowaco1_500_large

Dirty Dancing II

Tumblr_llo1wihofi1qj5qdmo1_400_large
Naam: Dirty Dancing: Havana Nights
Met: Diego Luna, Romola Garai & Patrick Swayze
Jaar: 2004
IMDB cijfer: 5.7
Genre: Romance, Drama
Tijd: 86 minuten
Perfect wanneer...: je in een dans bui bent of even naar een warm oord verlangt :)
Ik vind: De film is leuk, niet super geweldig maar hij valt ook zeker niet tegen :)
Mijn cijfer: 6.5
 

Chalet Girl

251050.1_large
Lees hier mijn al eerdere review van deze film!

Drive

Met: Ryan Gosling (reden waarom ik de film keek :)), Carey Mulligan
Jaar: 2011
IMDB cijfer: 7.9
Genre: Crime, Drama
Tijd: 100 minuten
Perfect wanneer...: Je een filmavondje hebt met je vriendje (hij de actie jij Ryan Gosling) of gewoon even zin hebt in actie!
Ik vind: Ik had best hoge verwachtingen voor deze film, en die zijn ook zeker wel uitgekomen. Maar ik had niet bedacht dat er zoveel mensen zouden worden vermoord en dat dat ook duidelijk te zien zou zijn (dus niet aan te raden als je net gegeten hebt).
Mijn cijfer: 7.5
 

The Ides of March

Tumblr_ls3itiimvi1qeqz95o1_500_large
Met: Ryan Gosling (Ik had aan het begin van januari een Ryan Gosling bui, zul je nog wel zien bij de volgende films) & George Clooney
Jaar: 2011
IMDB cijfer: 7.2
Genre: Drama
Tijd: 101 minuten
Perfect wanneer...: Er weer verkiezingen zijn, of je gewoon in een Ryan Gosling bui bent net als ik
Ik vind: Ik ben zelf niet zo politiek geschapen dus ik begreep niet alles, het was wel een goede film maar hij was niet heel spannend of zo...
Mijn cijfer: 6.8
 

Blue Valentine

Tumblr_m5zctwheui1qje4xjo1_1280_large
Met: Ryan Gosling & Michelle Williams
Jaar: 2010
IMDB cijfer: 7.5
Genre: Drama, Romance
Tijd: 112 minuten
Perfect wanneer...: Je even zin hebt in wat drama en jeugdliefdes. Niet aan te raden om te kijken als je in een break-up zit..
Ik vind: Ik vond de film goed, maar erg dramatisch. Niet dramatisch in de zin van té erg gespeeld maar in de zin dat het een echte drama film is, en net daarvoor had ik The Ides Of March gekeken dus ik werd echt vol gespoten met drama (geloof me het maakt je niet vrolijk...)
Mijn cijfer: 7.2

All Good Things

Tumblr_m2fsvng9bm1rsvsaao1_500_large
Met: Ryan Gosling & Kirsten Dunst
Jaar: 2010
IMDB cijfer: 6.3
Genre: Crime, Drama, Mystery
Tijd: 101 minuten
Perfect wanneer...: Je zin hebt in wat crime!
Ik vind: Ook deze film was af en toe best ingewikkeld, maar dat maakt hem zeker niet slechter (het werkt misschien ook om Nederlandse ondertiteling te hebben, wat ik dus niet had). Het is nog een waargebeurd verhaal ook. Maar kijk niet deze film als je al net 2 andere drama's gezien hebt, ik werd er namelijk heel gevoelloos van of hoe ik me ook voelde haha.
Mijn cijfer: 7.3

Crazy, Stupid, Love.

Tumblr_lxc8vzuzyl1qbru0co1_500_large
Met: Ryan Gosling (dit is écht de laatste :)), Emma Stone (mijn favoriete actrice!), Steve Carell, Julianna Moore & Jonah Bobo
Jaar: 2011
IMDB cijfer: 7.5
Genre: Comedy, Drama, Romance
Tijd: 118 minuten
Perfect wanneer...: Deze film kan altijd! Met je vriendinnen, vriendje.. dit is gewoon een all-timer!  
Ik vind: Ik had deze film al wel eens eerder gezien en vond hem toen al geweldig! En toen ik al die drama's had gezien had ik even zien in wat comedy en goed aflopende romantiek :). Deze film is daar perfect voor, het is echt een superleuke film! Misschien wel een leuke Valentijnstip alvast.
Mijn cijfer: 8.0
 

The Prince & Me

Met: Julia Stiles & Luke Mably
Jaar: 2004
IMDB cijfer: 5.7
Genre: Comedy, Romance
Tijd: 111 minuten
Perfect wanneer...: Je even weg wilt dromen over de kans dat je ooit met een prins trouwt ;)
Ik vind: Leuke film! Niet erg origineel verhaal, maar wel goed en grappig vertelt.
Mijn cijfer: 6.8
 

The Hunger Games

Tumblr_m1o2dlg5yh1qbfc1xo1_500_large
Met: Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson & Liam Hemsworth
Jaar: 2012
IMDB cijfer: 7.2
Genre: Action, Adventure Sci-Fi
Tijd: 142 minuten
Perfect wanneer...: Je zin hebt in wat avontuur, ook deze film is een all-timer
Ik vind: Net als bijna iedereen vind ik het gewoon een super goede film, goed gemaakt af en toe wat dingen anders dan het boek maar héy dat neem ik ze echt niet kwalijk. 
Mijn cijfer: 7.8
 
Morgen deel II.. :)
Love,
Me
Bron: IMDB, WeHeartIt & Youtube

No comments:

Post a Comment