1662013

We zoeken allemaal naar het 'happily ever after' maar zijn we niet een beetje naïef om dat te willen. Bestaat het eigenlijk wel. We hopen van wel, en ik geef toe, ik ook. Iedereen wil gelukkig zijn, maar wanneer ben je nou precies gelukkig? Als je blij bent ben je dan gelukkig? Maar we willen voor eeuwig gelukkig zijn. Is dat mogelijk? Ik denk het wel maar ik ben bang dat je dan in een "fantasie wereldje" moet leven om echt totaal gelukkig te zijn. Je niks van anderen aantrekken en alleen maar doen wat je leuk vindt. Maar dat is moeilijk want er zijn altijd problemen, stel bijvoorbeeld je wilt gaan bungeejumpen maar je kan het niet betalen, je wordt ongelukkig want je kan niet gaan bungeejumpen. Gelukkig zijn is dus naar mijn mening meer dat je accepteert dat je niet altijd geluk kan hebben en dat je moet genieten van de dingen die wél leuk zijn, zoals je favoriete liedje op de radio of het stoplicht dat als je komt aanlopen meteen op groen springt zodat je niet hoeft te wachten, of een nieuw seizoen van je favoriete serie. Je kan er dus mee leven dat je niet altijd geluk hebt en dat je (net als iedereen) soms gewoon even pech hebt. En we moeten er maar over heen zien te komen. Want je kunt pas gelukkig worden als je accepteert dat je niet altijd gelukkig kan zijn (get it?) :). Haha ik ook met mijn filosofische gedoe. Laat je maar gewoon niet storen in je geluk.
Good luck!
Me.

No comments:

Post a Comment